Kalendarz
Artykuły
DNI OTWARTE SZKOŁY DLA RODZICÓW UCZNIÓW ROZPOCZYNAJĄCYCH NAUKĘ W KLASIE PIERWSZEJ I W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH
2017-04-05
24.03.2017r.w świetlicy szkolnej Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Zapolicach odbył się dzień otwarty szkoły dla rodziców wraz z dziećmi rozpoczynającymi naukę szkolną w roku szkolnym 2017/2018. . Licznie zgromadzonych rodziców powitała pani dyr. Agnieszka Stępień i zaprosiła na część artystyczną, która przygotowały p. Iwona Grudzińska, p. Monika Wojnar, p. Anna Kamińska i p. Jadwiga Frątczak wraz z uczniami klasy 1a, 4a oraz oddziałami przedszkolnymi a, b, c. Dzieci pochwaliły się swoimi umiejętnościami wokalnymi, tanecznymi i aktorskimi. W progach szkoły witał wszystkich baśniowy kot w butach (p. Beata Chiniewicz) i częstował cukierkami. Rodzice z dziećmi chętnie zwiedzali naszą szkołę, częstowali się kawą i ciasteczkiem.
Filmz występów pierwszaków https://youtu.be/d03fp_AengU
Iwona Grudzińska
Czytaj więcej o:Wyróżnienie dla Marty Spętanej z klasy II a w konkursie „Fizyka da się lubić”
2017-04-05
Fizyka da się lubić to konkurs organizowany przez Polskie Towarzystwo Fizyczne Oddział w Łodzi. Jest to jeden z nielicznych konkursów, gdzie mogą ze sobą rywalizować uczniowie gimnazjum i liceum. Konkurs ma dwie kategorie: doświadczalną oraz esej. W części doświadczalnej uczniowie mogą także rywalizować w grupach. Tegoroczne zadanie eksperymentalne to skonstruowanie wagi na tyle czułej, aby można nią było zważyć piórko. Odważnikami były kratki papieru przy założeniu, że gramatura 1 metra kwadratowego wynosi 80 g. Najtrudniejsze okazało się ocenić błąd pomiaru. Początkowo Marta wyznaczyła średnią 22,4 mg oraz błąd oceniła tak jak przy ważeniu jako najmniejszy odważnik. W tym przypadku było to 2 mg. Niestety taka analiza okazała się zbyt prosta. Marta wykonała histogram czyli wykres częstości zliczeń. Wspólnie z nauczycielem naniosła krzywą prawdopodobieństwa oraz odczytała wartość masy w maksimum krzywej. Oszacowała także błąd pomiaru jako szerokość krzywej w połowie wysokości wyznaczającej maksimum.
Czytaj więcej o: